1.2.1 Залежно від призначення шпали повинні виготовлятися трьох типів: I – для основних шляхів; II – для станційних та під'їзних шляхів; III – для малодіяльних під'їзних шляхів промислових підприємств.
Шпали з дерева поділяються на три види: обрізні (обтесані з усіх чотирьох сторін); напівобрізні (обтесані тільки з трьох сторін); необрізні (обтесані тільки зверху та знизу).
За формою поперечного перерізу шпали поділяються на три види: обрізні – пропиляні чотири сторони; напівобрізні – пропиляні три сторони; необрізні – пропиляні дві протилежні сторони, дві інші можуть бути пропиляні частково.
Довжина і ширина дерев'яних шпал У Росії прийнято єдину ширина колії залізничного полотна 1520 мм для колій будь-якого призначення. Відповідно і довжина дерев'яних чи будь-яких інших шпал незалежно від призначення конкретного відрізка залізниці завжди однакова і становить 2750 мм.