Її джерелами є народна педагогіка, релігійна педагогіка, зарубіжна та вітчизняна історія педагогіки, педагогічна практика, наукові експериментальні дослідження, дані суміжних наук (психологія, анатомія та фізіологія дитини дошкільного віку, гігієна та ін.).
Методологічні засади дошкільної педагогіки відображають сучасний рівень філософії освіти, наявність різноманітного спектру філософських напрямів: аксіологічний підхід, системний, діяльнісно-творчий, особистісний, культурологічний, синергетичний і т.д.
Предмет педагогіки – Цілісний педагогічний процес, спрямований на гармонійний розвиток особистості в умовах її виховання, навчання та освіти. Об'єкт педагогіки – Виховання як свідомо і цілеспрямовано здійснюваний процес.
Методи педагогічного дослідження: спостереження, експеримент, моделювання, бесіда, анкетування. Педагогічне дослідження – процес та результат наукової діяльності на здобуття нових знань про закономірності освіти.